Akce

dole na stránce je seznam, kde jsem byly, kam vyrazíme

 

Velikonoční regata – pět dnů a čtyři noci na moři  a  poprvé dívčí posádka

Velikonoční regata byla založena v roce 2000. Pět dnů a čtyř noci plavby na moři, je limitem z hlediska praktických schopností účastnících se posádek a možností, které jaderské pobřeží nabízí. Na Velikonočku je třeba zvládat trim plachet, meteorologii, navigaci, strategii dálkové plavby, vedení lodi v noci a celková volní a fyzická připravenost posádky.

O závodu:

  • nejdelší česká offshore regata o celkové délce 300 námořních mil
  • dvě nonstop etapy, 1. etapa ostrov Murter – Dubrovník, 2. etapa Dubrovník – ostrov Murter
  • Velikonoční regata se jela 11.-18.4.2015
  • 30 členné závodní pole
  • poprvé v 16tileté historii závodu se zúčastnila čistě dámská posádka

Velikonočka se, díky svému termínu, jezdí většinou v extrémním počasí silného větru a vzdutých vln, takže nároky na posádky i materiál jsou maximální. Trať není nijak určena, záleží na taktice jednotlivých skipperů, jakou dráhu plavby zvolí. Jadranské pobřeží nabízí na trase regaty několik taktických možností obeplutí ostrovů levo- anebo pravobokem, což činí závod ještě atraktivnější.

 „Velikonočka byla pro nás extrém a zároveň velká výzva.“ říká kapitánka posádky „První etapa nám dala hodně zabrat, ale druhou už jsme si užily. Dokonce jsme velkou část závodu byly na 5-7 místě. Finálně jsme skončily 26, se shodným počtem bodu jako 23-25 místo. Rozhodl celkový čas plavby. Vystřídalo se větrno, ale i naprosté bezvětří. Vlny i hladinka jako zrcadlo. Měly jsme smůlu s wifi a připojením, které by nám hodně pomohlo a také se nám přetrhla otěž od spinakru, ale zvládly jsme bleskurychle skasat spinakr, takže nedošlo k dramatické situaci. Hodně nás tento náročný závod jachtařsky posunul. A velkou radost nám udělalo upřímné uznání od mužských posádek, které jely závod již třeba po desáté.“

 
Karnevalska regata aneb Není Elanka jako Elanka

Součástí našeho tréninku spinakru a sehrání, teď již sedmičlenné dívčí posádky, byla i účast na regatě. 

Plán byl: dva dny tréninku; dva dny závodění.

Realita: Přes několikeré a písemné ujišťování, že spinakr a dvojité otěže budou zavedeny, jsme k lodi přišly a tam kde nic tu nic. Po lehkém dohadování, nám chlapíci z charterovky sdělili, že tato loď nikdy se spinakrem neplula.

Měly jsme Elanku 384 se záměrem, aby byla velká a s plachtou do stěžně, tedy přibližně taková, jakou budeme mít na Velikonoční regatu. To byl náš cíl – natrénovat na ní.

První den tedy nebyl ve znamení prvního tréninku, ale dohadování se o spinakru jako takovém. Nakonec nám nějaký vyštrachali. Měl v sobě pár dírek. Zalepily jsme jej a za pomoci spřátelené duše (Jirky) nainstalovali jednoduché otěže (dvojité nebylo kam) a v přicházejícím šeru a vichru poctivě trénovaly, alespoň nasucho. (ostatní posádky občas nevěřili svým očím:-) Ale alespoň něco. A pak přišel kolega z vedlejší lodě, že registrace není v plánovaný pátek, ale už ve čtvrtek; v pátek se rovnou závodí.

Skvělé.

Co se dá dělat. Naše první společná plavba bude i náš první trénink.

Avšak v pátek foukalo tak, že se závod třikrát odložil a pak zrušil. A my vypluly. Elanka 384, má kapku jiný systém vytahování hlavasky, avšak to nemělo být nic proti obratům. Při obyčejném „R“ se loď jednoduše nepřestala obracet. Zkoušely jsme všechno. Bylo to něco absurdního. Nejlépe jsme na to byly, když se loď přetočila jen 45 stupňů. Napadaly nás různé varianty. Že by to způsobovaly refy? Malý kýl, či kormidlo? Špatné těžiště lodi?

Ještěže na moři nikdo nebyl.

Vrátily jsme se naprosto zmrzlé a naprosto znechucené. S touto lodí prostě nemůžeme vyplout. A to jsem si nezkusily ani spinakr, trim, či cokoliv dalšího!

Za tmy jsme změřily stěžen a byl vychýlený dopředu. A zadní stěh lze dotáhnout jen kousek, navíc by to stejně nestačilo na vyvážení lodě.

Charterovka slíbila, že někdo dorazí ráno v sobotu v 8h. V půl deváté začalo dohadování. Hned uznali, že s touto lodí, se nedá vyjíždět při více jak 15 knotech. A na závody samozřejmě nelze vyrazit. Avšak výměna nepřichází v úvahu. Argument, že jsme měly dvě podmínky, a to spinakr a loď na závody a že to máme písemně potvrzené přešli tím, že tato loď tomu rozhodně neodpovídá...Hlava 22?

V 11h měl být start. Po urputném hodinovém vyjednávání přišla členka posádky a zároveň krásná právnička Alenka, která se ujala vyjednávání s tím, že nám dají Elanku 350. S genakrem. Tu jsme opravdu nechtěly. Potřebovaly jsme se pořádně naučit spinakr, ten bude na Velikonočce. Ale bylo to buď - nebo. Bylo 10,30h.

Během 20 minut jsme s holkami přebraly loď. Start kvůli nám posunuli. Vyrazily jsme závodit. Jak se loď ovládá, její specifičnosti jsme řešily při závodě:-) 

Elanka 350 je však nádherná loď, byla to krása na ní plout. Má dvě kormidla, perfektně držela, trimovala se jedna báseň.

Přes problémy byl cíl vlastně splněn. Posádka je zocelená, sehraná, zjistily jsme, že fungujeme jako tým i ve vypjatých situacích. Nakonec jsem zvládly i vytáhnout genakr a spinakr holt umíme na suchu. Zároveň jsme sklidily i uznání, že jsem vůbec vyrazily.

Prostě na další závod se těšíme.

 

    MISS v posádce

Lukajda se stala Miss Klokan. Všechny jsme na Lukajdu náležité pyšné!

www.bohemians.cz/foto/clanek/16284/41086/vanoce_podzim2014_miss.aspx

 

 

 

    Dívčí posádka i když peče cukroví, je stále jachtařsky IN

 

Z pusinek se vydařil velice pěkný model anticyklony.

Vlevo je pak krásná malá kupovitá oblačnost. 

Zcela vpravo nahoře je vyvedený Stratocumulus.

 

 
 
    Kde jsme byly, kam vyrazíme
2016 květen ERSTE regata    
2016 duben Velikonoční regata Murter www.velikonocniregata.cz
2016 únor-březen kpt. Libuška trenérka na katamaránu Miami, Florida   
Listopad 2015 Jabuka Vodice  www.tijat.adriatica.biz
Listopad 2015 Mistrovství ČR v ORC Vodice www.cyc.cz

Duben 2015    

Velikonoční regata

Murter

 www.velikonocniregata.cz
 

Únor 2015

Karnevalová regata

Biograd

www.yc-biograd.com/klubske-regate/karnevalska.html

Prosinec 2014

vánoční pečení anticyklon

Praha

:-)

Listopad 2014

Mistrovství ČR v ORC

Kremik

www.cyc.cz

Říjen 2014

trénink

Lipno